מזמין העבודה:
חברת נמלי ישראל.
תיאור הפרויקט :
במסגרת פרויקט זה בוצעו עבודות שלב ב' של שיקום הרציף הראשי בנמל אילת.
הרציף הראשי שאורכו כ 530 מטר, שוקם בחלקו הדרומי בקטע באורך של כ 190 מטר וברוחב של כ- 17.5 מטר .
בוצעו התקנות כלונסאות (קיר דיפון) בטון חדשים . עבודת הכלונסאות בוצעה עם שרוולי מגן . הביצוע מתבצע בשיטת בנטונייט על מנת להגן על דפנות הקידוח עד להשלמת ביצוע הכלונס, לרבות ברזל היציקה.
שיקום רוחב הרציף – קורות רוחב הרציף ( במודלים של כ 4.3 מטרים ) נשענות על כלונסאות וראשי כלונסאות מבטון. לאחר פירוק פלטות הרציף מבוצע שיקום קורות לרוחב הרציף ולראשי הכלונסאות בצירים של 1-18 באמצעות חציבה היקפית.
שיקום ועיבוי כלונסאות קיימים הכלונסאות שוקמו בחלקם העליון מתחתית הקורות הקיימות ועד למפלס של 1 מטר בתוך המים וזאת על מנת ליצור ריתום של הכלונסאות לקורות הרציף. העבודה כללה גם יציקות בטון בתבניות תת ימיות .
הכלים ההנדסיים אשר נעשו בהם שימוש לטובת הפרויקט :
מנוף ליבר -יכולת הרמה 90 טון
מנוף לימה – יכולת הרמה 200 טון
מנוף P&H
גוררת 40
דוברה גק א"פ מתרוממת 18×12
רובוט חציבה בלחץ מים גבוה
פעילויות עיקריות בפרויקט :
כלונסאות דיפון קידוחים ויצוקים באתר בקו האחורי של הרציף.
קורת ראשי כלונסאות .
עוגני קרקע קבועים עם הגנה כפולה כנגד קורוזיה.
החלפת פלטות הרציף .
שיקום ועיבוי קורות רוחב הרציף (כל כ- 4.30 מ').
שיקום ועיבוי כלונסאות קיימים, מתחתית קורת הראש ועד למפלס 1.0- מ'.
שיקום בבטון מותז בחלק התחתון של קורת חזית הים.
טיפול והחלפת פסי עגורן קיימים בקורה האמצעית ומערבית.
החלפת מגיני גומי ברציף.
קורות פלדה לחיבור כלונסאות קיימים.
עבודות שונות באזורי הנמל לרבות חפירה ימית ברציף מים רדודים,
טיפול במדרונות אבן קיימים.
ביצוע מזרוני בטון בתחתית הרציף.